Type and press Enter.

Diginews 57: de tien geboden van Edward Roussel

Tussen de eindeloze eindejaarslijstjes zat een briljante bijdrage verstopt van Edward Roussel. De digital editor van de Telegraph Media Group keek niet achteruit, maar vooruit. Zijn opsomming van tien kernpunten om kranten goed te kunnen transformeren naar digitale nieuwsbedrijven, is recht uit mijn hart gegrepen.

Verplichte kost dus om zijn complete bijdrage te lezen. Als teaser alvast zijn tien geboden:
1. Focus op de content waar je het beste in bent. Ga de diepte in, niet de breedte.
2. Maak onderdeel uit van een netwerk. Laat onderwerpen waar je zelf niet goed in bent, doen door anderen.
3. Stel je in op voortrollend nieuws. het betekent dat de workflow compleet moet veranderen.
4. Bottom up, niet top-down.
5. Interactie met je lezers.
6. Omarm multimedia.
7. Zorg voor lage kostenstructuur.
8. Investeer in het web. Zonder de illusie te hebben dat de inkomstengroei online het verlies offline kan compenseren.
9. Het leiderschap opschudden. Mensen moeten de digitale toekomst omarmen.
10. Experimenteer.